Alle offentlige logger
Spring til navigation
Spring til søgning
Samlet visning af alle loggene på Holstebro HTX Wiki. Du kan afgrænse visningen ved at vælge en logtype, brugernavn eller påvirket side. Der skelnes mellem små og store bogstaver for både bruger- og sidenavne.
- 13. okt. 2022, 21:32 Bar diskussion bidrag oprettede siden Spil Visning (Oprettede siden med "Visningen af et spil kan indeholde mange elementer, men grundlæggende set skal det vise spillets tilstand ud fra spillets Data-model. Det er vigtigt at man får en fornuftig data-model, der svarer til den visning man ønsker spillet skal have. Visningen skal primært komme fra data-modellen, og ikke direkte fra bruger-inputtet (det skal påvirke data-modellen) og heller ikke fra tiden, som også skal virke ned i data-modellen. {{Spiludvikling}}...")
- 13. okt. 2022, 21:30 Bar diskussion bidrag oprettede siden Spiludvikling (Oprettede siden med "Udvikling af computerspil er en speciel gren inden for programmering, som dels omfatter en hel masse generel programmering, men som også handler om det at gøre noget spilbart samt at gøre spillet interessant for brugeren. Overordnet set er der 4 elementer man skal forholde sig til, når man programmerer et spil. Det er bruger-input, der skal have en indflydelse på hvordan spillet opfører sig. Det er en data-model som bliver påvirket af bruger-inputtet. Det er sp...")
- 13. okt. 2022, 21:30 Bar diskussion bidrag oprettede siden Kategori:Spiludvikling (Omdirigering til Spiludvikling oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 13. okt. 2022, 21:27 Bar diskussion bidrag oprettede siden Spil Bruger-input (Oprettede siden med "Det typiske bruger-input til et spil er enten musen eller tastaturet, og somme tider i kombination. ==Muse-events== Beskrivelserne her tager udgangspunkt i eksemplerne på processing.org<ref>[https://processing.org/examples/ Eksempler] på processing.org</ref> og specielt i omtalen af musefunktioner på processing.org<ref>[https://processing.org/examples/mousefunctions.html Musefunktioner] på processing.org</ref>. Den bedste måde at registrere hændelser på musen (...")
- 13. okt. 2022, 21:25 Bar diskussion bidrag oprettede siden Kategori:Spil Tid (Omdirigering til Spil Tid oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 13. okt. 2022, 21:25 Bar diskussion bidrag oprettede siden Kategori:Spil Visning (Omdirigering til Spil Visning oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 13. okt. 2022, 21:25 Bar diskussion bidrag oprettede siden Kategori:Spil Bruger-input (Omdirigering til Spil Bruger-input oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 13. okt. 2022, 21:24 Bar diskussion bidrag oprettede siden Kategori:Spil Data-model (Omdirigering til Spil Data-model oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 13. okt. 2022, 21:22 Bar diskussion bidrag oprettede siden Skabelon:Spiludvikling (Oprettede siden med "{{Navbox | name = Spiludvikling | title = Spiludvikling | listclass = hlist | group1 = Bruger-input | list1 = mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster | group2 = [[:Kategori:Spil_Data-model|Data-model]...")
- 13. okt. 2022, 21:21 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Data-model.png op
- 13. okt. 2022, 21:21 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Data-model.png
- 13. okt. 2022, 21:20 Bar diskussion bidrag oprettede siden Spil Data-model (Oprettede siden med "500px<br /> ''Sammenhængen mellem spillets dele, hvor Data-modellen er central'' Det centrale i en data-model for et spil er, at der normalt skal være en abstraktion fra visningen ned i datamodellen, men at datamodellen skal kunne afspejles i den visning der laves i spillet, således at der er en god sammenhæng mellem den måde data-modellen lagres og det der vises i spillet. En anden vigtig ting er at brugerens input ikke skal påvirke visn...")
- 13. okt. 2022, 21:17 Bar diskussion bidrag oprettede siden Kategori:Program Dokumentation (Omdirigering til Program Dokumentation oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 13. okt. 2022, 21:13 Bar diskussion bidrag oprettede siden Objekt (Oprettede siden med "Objekter et et kapitel for sig inden for programmering. Arbejder man med objektorienteret programmering, så er der mange forskellige begreber man skal have styr på: * klasser * nedarvning * instanser * metoder * events Da javaScript er objektorienter, så er der dele vi har brug for at vide, mens vi sagtens kan arbejde med sproget uden at kende alt den bagved liggende teori. {{webcode}} Kategori:Kategori")
- 12. okt. 2022, 20:40 Bar diskussion bidrag oprettede siden Dataabstraktion (Omdirigering til Datastrukturer oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 12. okt. 2022, 20:33 Bar diskussion bidrag lagde Fil:UML-classes.jpg op
- 12. okt. 2022, 20:33 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:UML-classes.jpg
- 12. okt. 2022, 20:33 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Class-notation.jpg op
- 12. okt. 2022, 20:33 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Class-notation.jpg
- 12. okt. 2022, 20:32 Bar diskussion bidrag oprettede siden UML (Oprettede siden med "==Hvad er UML?== Det står for Unified Modelling Language - altså et sprog til at opskrive modeller. Den totale standard beskriver rigtigt mange forskellige dokumentations-former. ==UML og objekter== Der hvor UML har sin store styrke (og der hvor det anvendes mest) er til at dokumentere objektorienterede programmer. IBM har en beskrivelse<ref>http://www.ibm.com/developerworks/rational/library/content/RationalEdge/sep04/bell/ Beskrivelse af klasser i UML</ref>, og l...")
- 12. okt. 2022, 20:30 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Arrays.zip op
- 12. okt. 2022, 20:30 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Arrays.zip
- 12. okt. 2022, 20:29 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Array metoder.zip op
- 12. okt. 2022, 20:29 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Array metoder.zip
- 12. okt. 2022, 20:28 Bar diskussion bidrag oprettede siden Array (Oprettede siden med "== Hvad er et "Array"? == Et array er en special variable, som indeholder mere end en variable af gangen. Hvis du nu har en liste af forskellige ting (for eksempel forskellige '''mobilselskaber'''), og du nu ville smile dem i en "nem" variabel, kunne det gøres på følgende måde: <pre> var mobilselskab1="Onfone"; var mobilselskab2="TDC"; var mobilselskab3="3-Mobile"; var mobilselskab4="Sonofon"; var mobilselskab5="Telenor"; </pre> Men hvad nu hvis, at du skulle...")
- 12. okt. 2022, 20:23 Bar diskussion bidrag oprettede siden Type (Oprettede siden med "Javascript er et typesvagt sprog, så man kan ikke sige at en bestemt variabel kun skal kunne indeholde en bestemt type. Man kan faktisk ikke bestemme hårdt mellem variabler, arrays, funktioner og objekter. Hvis man i sin kode sætter et funktionsnavn = 3 - så forsvinder funktionen, og i stedet ligger der en variabel med værdien 3. ==Typer== Selvom sproget er typesvagt, så kan det være en god ide at have lidt styr på hvad man gør med variabler...")
- 12. okt. 2022, 20:22 Bar diskussion bidrag oprettede siden Variabler (Omdirigering til Variabel oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 12. okt. 2022, 20:22 Bar diskussion bidrag oprettede siden Identifyer (Oprettede siden med "==Hvad er en identifyer== En identifyer i programmering er et navn som enten er defineret på forhånd, eller som man selv definerer. Der er forskellige regler for hvad en identifyer består af, men kort sagt er det bogstaver, cifre og enkelte tegn. En identifyer er er det at man kan navngive sine variabler og funktioner til at have nogle navne der er fornuftige. ==Hvilke tegn er tilladt i identifyers== Generelt alle bogstaver, '''men''' de danske æøåÆØ...")
- 12. okt. 2022, 20:21 Bar diskussion bidrag oprettede siden Variabel (Oprettede siden med "==Hvad er en variabel?== En variabel er generelt et sted hvor et program kan lagre en oplysning. En variabel skal have en navn - teknisk set kaldet en identifyer, så man kan anvende variablen. Billedligt set kan man sige at en variabel er som en "kasse", hvor man kan lægge én ting i (f.x. et tal), og man kan aflæse hvad der ligger i "kassen". Det sjove ved den "kasse" er at når man lægger noget nyt i, så forsvinder det gamle det lå der før. Samtidigt s...")
- 12. okt. 2022, 20:18 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Vendespil.png op
- 12. okt. 2022, 20:18 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Vendespil.png
- 12. okt. 2022, 20:17 Bar diskussion bidrag oprettede siden Datastruktur (Oprettede siden med "En datastruktur er blot variabler eller mere komplicerede strukturer, der på en systematisk måde indeholder de data som programmet handler om<ref>[https://en.wikipedia.org/wiki/Data_structure Datastrukturer] Generel omtale</ref>. Datastrukturen vil normalt afspejle det problem man arbejder med, men behøves ikke direkte at have en sammenhæng med den visning der er i programmet. ==Dataabstraktion== Dataabstraktionen er den måde man har forsimplet sin datastruktur...")
- 12. okt. 2022, 08:59 Bar diskussion bidrag lagde Fil:State-arduino.zip op
- 12. okt. 2022, 08:59 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:State-arduino.zip
- 12. okt. 2022, 08:58 Bar diskussion bidrag lagde Fil:State-diagram.png op
- 12. okt. 2022, 08:58 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:State-diagram.png
- 12. okt. 2022, 08:57 Bar diskussion bidrag oprettede siden State-machine (Oprettede siden med "En god metode til at holde styr på hvad en PIC skal lave i forskellige situationer er ved at etablere det der i softwaren kaldes for en state-machine. ==Princippet== Det grundlæggende princip i en state-machine er, at den kan være i en række tilstande, alt afhængigt af hvad programmet er i gang med at udføre, og at en række hændelser kan få den til at skifte tilstand. En state-machine fungerer godt sammen med et simpelt styresystem, der er etablere med e...")
- 12. okt. 2022, 08:57 Bar diskussion bidrag oprettede siden State-diagram (Omdirigering til State-machine oprettet) Tag: Ny omdirigering
- 12. okt. 2022, 08:54 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Switch-case2-flowchart.png op
- 12. okt. 2022, 08:54 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Switch-case2-flowchart.png
- 12. okt. 2022, 08:54 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Switch-case1-flowchart.png op
- 12. okt. 2022, 08:54 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Switch-case1-flowchart.png
- 12. okt. 2022, 08:53 Bar diskussion bidrag lagde Fil:For-kasse-flowchart.png op
- 12. okt. 2022, 08:53 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:For-kasse-flowchart.png
- 12. okt. 2022, 08:53 Bar diskussion bidrag lagde Fil:For-flowchart.png op
- 12. okt. 2022, 08:53 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:For-flowchart.png
- 12. okt. 2022, 08:52 Bar diskussion bidrag lagde Fil:Do-while-flowchart.png op
- 12. okt. 2022, 08:52 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:Do-while-flowchart.png
- 12. okt. 2022, 08:51 Bar diskussion bidrag lagde Fil:While-flowchart.png op
- 12. okt. 2022, 08:51 Bar diskussion bidrag oprettede siden Fil:While-flowchart.png