Spil Visning

Fra Holstebro HTX Wiki
Version fra 13. okt. 2022, 22:32 af Bar (diskussion | bidrag) Bar (diskussion | bidrag) (Oprettede siden med "Visningen af et spil kan indeholde mange elementer, men grundlæggende set skal det vise spillets tilstand ud fra spillets Data-model. Det er vigtigt at man får en fornuftig data-model, der svarer til den visning man ønsker spillet skal have. Visningen skal primært komme fra data-modellen, og ikke direkte fra bruger-inputtet (det skal påvirke data-modellen) og heller ikke fra tiden, som også skal virke ned i data-modellen. {{Spiludvikling}}...")
(forskel) ←Ældre version | Nuværende version (forskel) | Nyere version → (forskel)
Spring til navigation Spring til søgning

Visningen af et spil kan indeholde mange elementer, men grundlæggende set skal det vise spillets tilstand ud fra spillets Data-model.

Det er vigtigt at man får en fornuftig data-model, der svarer til den visning man ønsker spillet skal have.

Visningen skal primært komme fra data-modellen, og ikke direkte fra bruger-inputtet (det skal påvirke data-modellen) og heller ikke fra tiden, som også skal virke ned i data-modellen.


Spiludvikling
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid