Google Docs Kildehenvisninger
Google Docs kan lave en automatisk kildeliste ud fra kildehenvisninger på samme måde som Word gør det[1].
For at kunne anvende kildehenvisninger i Google Docs skal man have installeret den tilføjelse der hedder "PaperPile"[2].
Specielt bøger er rigtigt smart, hvor man kan søge på fx forfatteren, og hvis en anden har indtastet kilden, så får man alle fakta om bogen forærende, men da det er andre internetbrugere der har indtastet oplysningerne er det en god ide at være kritisk, og kontrollere og evt. rette oplysningerne.
Webhenvisninger starter man med at søge ud fra den fulde URL, men her skal man normalt indtaste noget mere.
Det er vigtigt at man husker opdatere kildelisten inden man udskriver/konverterer til PDF.
Youtube om Kildehenvisninger og Kildeliste (9:46):
Referencer
- ↑ Engelsk Youtube om Kildehenvisninger og Kildelister
- ↑ Paperpile til Google Docs er en tilføjelse, som kan håndtere kilder og kildelister